Followers

Sunday, 18 December 2011

Lagi Berapa hari lagi nie.....Eee =Perasaan Gementar

Assalamualaikum w.b.t, salam buat pembaca yang masih sudi singgah diblog yang x seberapa nie yerr...uhuhu

Maklum jela blog nie hanya menceritakan hal2 peribadi ciksalia jer..uhuhu sape la yg minat nk menjenguk selain ciksalia sendiri..Ahaksss =) Xpela mmg adekan blog nie pn hanya untuk tatapan dan syok sendiri jer...ehehe =)

Ok, berbalik pada tajuk entry kali nie...Emm iyer lagi tinggal 5 hari sahaja sebelum ciksalia bergelar tunangan pada En.M...uhuhu.. Wisau ade, perasaan Gembira pun ade,pendek cite perasaan ini bercampur2 nampaknya...agaknyela tentu sahabat2 yg kt luar sane mcm ciksalia jugak kn...mestilah...

Walaupun majlis yang akan diadakan nnti hanya majlis yang kecil sahaja tetapi Bagi ciksalia ini lah kali pertama dan pengalaman pertama dalam keluarga ciksalia...
Majlis pertunangan ciksalia bukanlah majlis macam trend sekarang ni siap2 ade pelamin lgi tu..
Xde pakaian2 yg jadi fesyen tunang skg nie mengerlip jer bajunya mengalahkan Pengantin jer...uhuhu tapi cukuplah majlis tu biase2 jer dan paling penting Ciksalia selamat menjadi tunangan En.M...ehehe
Pape pn ciksalia harap semuanya berjalan dengan baik...Insya'Allah <3   <3 ~ Love~

Thursday, 1 December 2011

Menghitung Hari ~......???

Assalamualaikum w.b.t =) salam Jumaat buat teman yg d kasihi.....

Menaip:2/12/2011 : 3.09 pm
Waktu ketika ini: Hujan Lebat Selebatnya (  D' Opis) :P

Tajuk Entry kali ini adalah " Menghitung Hari", ade ape degn hari tu ek?
uhuhu...haa saat yang penting bagi ciksalia dan juge keluarga t'cinta sebenaryer... :P iaitu hari dimana akan berlangsungnyer majlis pertunangan ciksalia nti bersama Mr.M... Insya'Allah
Lagi 3 Minggu jer lagi...uhuhu Ya Allah, berdebar-debarnya la Hati nie...( bertenang Lia...)


Persiapan pn blum lagi siap sepenuhnyer...Mudah-mudahan dapat la disiapkan...terima kasih tidak terhingga pada Emak t'cinta, Pn. Zarina...ehehe mmuah2 =] sebab mak yang mengubah semua barang-barang hantaran ciksalia x pakai pertolongan orang len pn....smuanyer hasil dari tangan emak yang kreatif tu...mak ciksalia mmg pandai mengubah bunga...Ialah ciksalia lah anak dalam keluarga yang first baru nk melangkah orang kate...so ini adalah pengalaman yang baru buat family.... Emak pada mule2 tu pening jgak la + kelam kabut sbb x penah mengalami situasi cmni....uhuhu tapi alhamdulillah akhirnya adalah serba serbi yang dah siap cume skg tinggal utk mencari barangan peribadi Mr.M tu jer lgi...huhuhu


Semoga Majlis ciksalia bersama  Mr.M berjalan dengan lancar...Amin =]
Oklah ....insya'allah kita berjumpa lagi untuk cerita seterusnya.... bye..bye wslm...

Sunday, 27 November 2011

Mampukah Daku???

Assalamualaikum w.b.t dan selamat Menyambut Maal Hijrah 1433 H :]

Sambil-sambil mendengar Radio I LUV ISlam, sambil tulah jejariku menaip keyboard ini...uhuhu...
Hari nie nak meluahkan perasaan yang terbuku dihati nie... Ciksalia bukan jenis yang boleh cerita semua hal samada hal peribadi mahupn masalah kerja kt seseorang jadi....blog nie la tempat mengadu walaupn ianya x same kita luahkan pada seseorang kn...( tapi mengadu pada Allah Maha Pencipta adalah Wajib tulah penenangnyer) :]

"Mampukah aku menjadi sebuah dahan yang kukuh dan kuat untuk dia berpaut??? Sedang kan aku bukanlah sekuat mana tetapi kenapa aku berpura-pura berlagak kuat sedangkan akulah manusia yang lemah sering menangis pabila ujian datang menyapa....malah aku berjiwa lemah bagaimana untuk aku menjaga hati dan perasaan orang lain termasuk dia yang aku mula sayang???
Mampukah daku, Ya Allah???
Mampukah daku untuk menjaga perhubungan ini YA Rabbi....
Ya Allah kupohon kurniakan daku kecekalan, kesabaran agar dapat melaluinya dengan  perasaan yang rela bukan dengan perasaan dalam keterpaksaan....... kerana aku yang telah memilih jalan ini".....

Wednesday, 9 November 2011

Andai Itu Takdirnya........ (Part 1)

Assalamualaikum dan semoga pembaca yang dikasihi dalam keadaan yang sihat sejahtera ,semoga kita sentiasa dalam rahmatNya.... :]

Erm... macam mane ciksalia nak berkongsi sesuatu yang mengembirakan bila sesuatu berlaku dalam hidup kita yer...Kadangkala tak terucap dengan kata-kata, malahan tiada kata-kata indah selain memuji dan memanjatkan kesyukuran kepada Ilahi....Alhamdulillah....
Kadangkala sesuatu itu hadir didalam hidup kita tanpa kita sedari....seperti ayat ini "Allah berhak untuk menemukan kita, dan Allah juga berhak untuk memisahkan kita dengan orang yang kita kasihi"....
Cume ape yang kita mampu buat sekarang ialah disaat kita sudah bertemu dengan orang yang kita kasihi , maka kita jagalah ia sebaik mungkin dan semampu kita... :] Insya'Allah.....

Oklah sampai sini dulu...continue pada bab yang lain...hehe

Monday, 24 October 2011

Bukan Niatku...

Wahai Sahabatku
Pertemua pertama antara kau dan aku,
Sebuah pertemuan istimewa di awal perkenalan kita,
Perkenalan yang membawa ikatan persahabatan yang murni...
Tanpa disangka usia perkenalan kita menjangkau hampir 2 tahun lebih,
Walaupun jarang bersua namun Doaku untuk mu sentiasa mekar dibibir,
Malah khidmat SMS selalu menghubungkan kita,

Wahai Sahabat
Sesungguhnya diriku IKHLAS menjalinkan UKHWAH persahabatan ini
tanpa sebarang sebab kerana Kita bersahabat kerana ALLAH....
Engkau adalah sahabatku yang ISTIMEWA...

Wahai Sahabat...
Maafkan aku kerana telah membuatkan engkau menjauh...
Maafkan aku kerana telah melukakan hatimu tanpa ku menyedarinya
Maafkan aku diatas segalanya....
Bukan niatku....

~Ku doakan dan berharap semoga sahabatku ini tabah menjalani ujian dari-NYA dan semoga dipertemukan dengan wanita yang lebih baik dan wanita yang SOLEHAH :)

Thursday, 29 September 2011

Suara Hatiku

Perjalanan hidup ini...
rupanya bukan mudah
pertimbangan dan kehampaan
bagai satu kemestian
dalam setiap keputusan
pasti ada yang kecewa
demi membahagiakan orang lain
rela dirinya menderita
mungkin ini pengorbanan sejati
lahir dari hati yang mengerti
bahawa tidak semua bertemu
apa yang sebenarnya yang dicari
kadangkala bersua didalam mimpi
dan hilang di awal pagi
bagai embun nan kering
hilang disapa mentari....

oleh ~ alhawa's weblog

Tuesday, 27 September 2011

Cintailah seseorang kerana kekurangannya , kerana suatu hari nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya...dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya , kerana suatu hari nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya....

~ blog pakar cinta


Friday, 19 August 2011

Syukur Alhamdulillah...

Assalamualaikum w.b.t
Dan Salam Ramadan ke-19 pada semua yang sudi menjenguk blog ciksalia nie yerr..

Sebenarnya ciksalia just nk ulang balik entry ciksalia sebelum nie berkenaan " Handset Pemberian Ayah ciksalia telah dicuri" tempoh hari hmm rasanya masih lagi dalam waktu Bulan Ramadan hilang aritu
...
Ciksalia nak panjatkan kesyukuran pada Allah Yang Maha Pemurah sebab telah menggantikan hanset ciksalia yang hilang kepada yang baru nie...
Ciksalia tak jangka langsung dapat hanset yang baru nie malahan dalam masa yang singkat tambahan lagi advance dari yang hilang dulu... Tapi hnset dulu tu tetap ciksalia sayang sebab dari pemberian Ayah...
Sebenarnya tujuan ciksalia cite nie bukan la niat nak menunjuk-nunjuk lagipun hanset ciksalia nie bukannya secanggih manepun jika dibandingkan hanset teman-teman diluar sana...hehehe
Tujuan ciksalia tulis entry nie sebenarnya adalah untuk mengingatkan diri ciksalia sendiri dan ingin berkongsi pada teman-teman untuk selalu dan rajin-rajinkan lah lidah kita untuk mengucap " INNALILLAHIWAINNAILAIHIROJIUN"...walaupun kita ditimpa musibah kecil seperti tali selipar kita putus pn... ( Allah swt akan mengantikan sesuatu itu yang lebih baik dari sebelumnya jika kita redha keatas ujian yang menimpa kita)...
~Dipetik oleh ceramah UStaz Abdullah Mahmud
~Tempat ciksalia berkerja

Thursday, 11 August 2011

Handset Pemberian Ayah telah dicuri...

Assalamualaikum w.b.t
Selamat berpuasa... :)

Hari nie mood sedih sangat sebab apa yer??? hmmm sedih-sedih pun masih boleh pulak buat entry yer ciksalia?...hahaha sebenarnya nak kata x sedih..sedih jugak tapi x bolehlah sedih berpanjangan di bulan puasa nie kn..kn..kn... betul...betul..betul(versi ipin)....

Sebenarnya ciksalia sayang sangat hanset tu sebab hanset itu adalah pemberian ayah ciksalia...ayah yang ciksalia sayang sangat-sangat...sapelah yang x sayang pemberian yang diberi oleh ayah kn...

Hanset tu ciksalia dah pakai hampir 2 tahun ( sony ericson), warna putih masih elok dan cantik lagi tambahan penuh dengan lagu-lagu nasyid kesukaan ciksalia, gambar-gambar family, tema-tema grafik yang cantik...penat ciksalia download taw3...senang-senang jer kena curi pulak tu... 

Hanset tu hilang malam tadi selepas ciksalia balik dari shopping temankan emak beli barang-barang nak buat kuih raya...Dah hilang nak buat macam mane bukan rezeki la tu orang tua-tua kata...
Lepas dapat tahu jer hnset hilang terus ciksalia mengucap "Innalillahiwainnailaihirojiun" (kepada Allah kita datang kepada Allah jua kita kembali) jangan kita mudah melatah hanya kerana hanset kita hilang yer...cepat-cepat kita mengucap dan  ingatlah setiap perkara yang datang pada kita adalah ujian mahupun sebagai penghapus dari atas dosa yang kita lakukan...

Ciksalia hanya ingin berkongsi sebab ciksalia pernah mendengar satu ceramah nie dalam youtube iaitu Dari Ustaz Abdullah Mahmud...(nnti korang tengok la yer kalau nak tahu x rugi kalau korang luangkan sikit masa kn)....
p/s: Jika kita hilang sesuatu yang berharga buat kita seperti rumah terbakar, kehilangan harta benda,walaupun hanya putus tali kasut sekalipun ucapkanlah " Innalillahiwainnailaihirojiun"


Thursday, 4 August 2011

Aksi @ keletah izzah bila umur dah 2 tahun

Bismillahirahmannirahhim..
Assalamualaikum w.b.t semoga semuanya sihat sejahtera...

Skrg kte semua dah masuk Ramadan yang  ke-5 kn...Selamat Berpuasa yer 

Entry kali nie ciksalia berbesar hati dan baik hati nak coretkan kisah adik kesayangan merangkap buah hati jantung pisang...hehe ahli keluarga kami nie... Dia lah Penawar Ibu Ayah ciksalia...
Skrg umur dia dah 2 tahun 3 bulan  3 minggu...huhu
nI gambar umur sekarang, ciksalia suka ambil gambar si kecil nie untuk tatapan keluarga dan bila dia dah besar nanti...biar dia tengok nakal rupenye dia...hahah
Antara keletah izzah ialah:
1. Dia tahu2 je kami (yang p keje ) nak balik, dye dengan jer tapak kasut dpn rumah dia dah tunggu kitaorang, nk bukakkn pintu... pastu nampak kita apalagi mintak dukung la pastu peluk...so sweet...hehe
2. Skrg izzah dah pandai kira 1-10
3.izzah dah pandai pakai kasut sendiri waktu umur dia dah nk masuk 2 tahun 
4. Nur izzah nie suka possing dan suka bergambar, habis hanset 1 Family ada gambar diaa je la...hehe
5.Izzah x suke sangat makan  nasi, sejak dia baby lg...(kitaorang semua risau terutama emak), tp mak gantikan dengan nestum. tp alhamdulillah skrg nak la jugak makan nasi walaupun sikit....
6.Izzah suka sangat tengok cerita upin & Ipin...betul3 (tredmark izzah) :)
7.Izzah suka sangat makan ayam goreng macammmm Ipin 
8. Izzah masih hisap puuuuuuutingggg...hahahha (ikut kakak dia la tp kakak dia dulu hisap ibu jari jer)haha

Tu jela berkenaan Nur Izzah buat masa nie jerr..nanti sambung lagi ......

4  Bulan lebih ( izah wif kakak lynda)



Nur izzah with Ayah ( 7 Month)



1 tahun lebih (izzah with emak)

2 tahun ( senyum Sokmo)

Wednesday, 3 August 2011

Matlamat Sebelum Kahwin...hehe

Bismillahirahmannirahhim....
Assalamualaikum w.b.t......

Pertama sekali ciksalia nak ucapkan selamat berpuasa kepada teman-teman semua yer...maklumla ciksalia langsung xde update entry dan cerita-cerita pada bulan ramadan yang mulia nie... (malas + xde idea) walaupun tahu memang xde orang yang berminat sangat nk membaca entry ciksalia yang tidak ada info yang bagus untuk dikongsi melainkan blog ni adalah lebih tatapan sendiri huhuhu...cedih la pula..

Setiap orang ada impian masing-masing tak kira la impian yang macam mana tapi ciksalia pula bukanlah impian atau cita-cita seperti nak jadi doktor,cikgu atau pun pilot yang nak diperkatakan sebab cikslia belajar x la tinggi mana tapi ia adalah impian kecil ciksalia yang ciksalia nak capai Insya Allah mudah-mudahan dengan izin dan pertolongan Allah ciksalia sedang berusaha capai  sebelum nak mengakhiri zaman bujang....

1) ciksalia nak belajar menjahit baju kurung dan bermacam-macam lagi..berkaitan menjahit

2) ciksalia nak belajar memasak termasuk kek, roti, kuih muih wahhh jelous betul tgk orang lain yang pandai buat semua resepi... (bkn x reti memasak cuma nk lgi improve lg skill masakan hehe) sbb air tangan isteri atau ibu adalah air tangan yang paling baik untuk kebahagiaan sesebuah alam rumahtangga..

tu jela kot yang ciksalia nak ceritakan kat diri ciksalia sendiri....huhu

To ciksalia~ Berusaha k dan Insya Allah mudah-mudahan akan tercapai la impian kecil ciksalia tu k...yang penting berusaha jangan give up... MMmuah love u :p


Monday, 18 July 2011

Nasi Goreng Planta.....Yum..Yum

Assalamualaikum, Selamat makan tengahari :)

Haa...ape menu tghri nie? hehe cik salia sedang menunggu sahabat ciksalia, iaitu En.Mustaqim masak kt dapur tu haa...hari nie ciksalia tak memasak jadi turn en.mustaqim plak masak arinie....huhu

Tengahari nie en.mustaqim masak nasi goreng planta katenye....huhu sedap bunyinyer....Yum..Yum...
Biasanya nasi goreng dimakan waktu sarapan PAGI... tp kitaorang nie laen huhu makn tengahri plak...tapi kami x kisah...janji perut tak la berbunyi nnti.....
Yang SPECIALNYA en.Mustaqim masak sedapppppp....lepas makan kata SYOKKKKK....HUHU (iKLAN MAGGIE)....


Jadi ciksalia nk ucapkan SELAMAT MAKAN TENGAHARI....





P/S: Kitorang nie mmg rajin masak kt dapur di opis...huuhu
Bagi menjimatkan poket masing-masing...huhu
(tapi masakan yg paling simple jer) Anak dara sape la nie...huhu

Monday, 11 July 2011

Perkongsian & Renungan Bersama :)

video 
"BELAJAR DARI KESILAPAN" 


Sahabatku...Kita Berkawan Selamanya

video 

Wahai Sahabatku...
Teringat aku diwaktu perkenalan kita dahulu, kelakar kn bila diingatkan kembali...
Pabila engkau datang menyamar sebagai pelanggan ditempat kerjaku kononnya ingin membeli ubat untuk siisteri...dalam hati ( seperti inginku tergelak) ....kemudian tiap2 hari kau datang untuk bertemu...

Ramai yang menyayangimu kerana sikapmu yang peramah malahan sikap utamamu  yang baik budi bahasa sehingga memikat hatiku untuk berkenalan dan seterusnya menjadi sahabatmu... :)

Sekarang sudah hampir  2 tahun lebih kita berkenalan kn... Aku bersyukur kerana dipertemukan dengan dirimu sebagai Sahabat yang aku sayangi dalam Memori Hidupku...
Terima Kasih Sahabat :)













Author: Ciksalia
Time:10.42 am

Sunday, 19 June 2011

" Adakalanya kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar
KETAWA, dan adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIRMATA.."

"Bersyukur pada mereka yang MENYAKITI mu kerana dia yang MENABAHKAN mu,

"Bersyukur pada mereka yang TIDAK MENGENDAHKAN mu, kerana dia yang MEMUPUK mu, 
BERDIKARI,

" Bersyukur pada mereka yang MENJATUHKAN mu, 
kerana dia yang MEMPERHEBATKAN kemampuanmu,

"Bersyukur pada mereka yang MENYIKSA mu, 
kerana dia yang menguji KESABARAN dan KETABAHAN mu,

Teruskan Berjuang ( ^-^)..........






 ( Gambar Hiasan)






( Gambar Hiasan)




 ( Gambar Hiasan)

Tuesday, 14 June 2011

Minat Aizat.... =)

Assalamualaikum =)

Entry hari ni berkenaan Artis Pujaan Salia...Hahaha... =)
Ini Aizat AF sape la yang x kenal kn, suke sangat dengan Aizat tw...law boleh nak jadi makwe dialah....hahaha... layak ker? huhuhu mestilah x layak,  Aizat seorang artis terkenal lagi tu...huhu berangan boleh la....haha
Minat semua lagu dia BEst la...
Pandai Gubah lagu...Suara yang sedap hmm macam-macm bangga artis melayu macam dia nie...
Penampilan Aizat yang terdahulu wahhh berbeza, ni menunjukkan Aizat adalah seorang yang jika nak melakukan sesuatu diakan capai sampai boleh... dan tengok la sekarang karier dia sekarang...amat membanggakan...kn..kn =) 
Respect same Aizat...
Ini antara salah satu lagu yang dinyanyikan semula oleh Aizat... salia dengar terus meremang bulu roma taw...huhu Suara Aizat sedap sangat....
Aizat my favourite artis...huhu
Pape pun salia wish Good Luck untuk karier Aizat Smge sentiasa Maju dalam Dunia Seni ni...
video
Lagu Perpisahan by Aizat =)


Sunday, 12 June 2011

Percubaan saya yang pertama...hehehe

Assalamualaikum...hai semua

Kali ini salia nak tunjukkan keychin yang salia buat pada hari ahad yang lalu...huhu ianya tak la berapa nak cantik sebab baru belajar so jahitannya tidak la berapa kemas...hehe
 Selamat Menjamu Mata....





For my MUM.....




for My Bestfriend..Mr.Hafiz










QIM sahabat salia

Sunday, 5 June 2011

(K.E.L.U.A.R.G.A)My family


Salia nak tunjukkan gambar keluarga Ciksalia...




Ayah Yang paling Penyayang sekali...hehehe

Ayah we love u... =)

my Sister...

My family...
My Sister..Nur zzah
My MUM
 

Jemput Makan...ngeee =P

Assalamualaikum dan selamat tengahari =)

Sambil-sambil mendengar radio pahangfm nie sambil tulis entry yer...layan sowang-sowang hehe
Hm..hari nie salia masak kat opis taw...masak simple2 jer,

A)Masakan tengahari(Ayam Masak Sambal)
B)Sarapan Pagi ( Ondeh-ondeh melaka )

1.save bajet
2.senang nak masak (bhn dh sedia ada)
3.masak siket jer sbb salia jer yg mkn..hahaha
Masakan harini adalah Ayam Masak sambal pastu tambah dengan ikan masin Alhamdulillah sedap la jugak (sedapkan hati sendiri) =)..huhu
 ~ Salia tak pandai sgt memasak, masak untuk diri sendiri dan keluarga bolehla tapi nak jamu dekat teman sekerja perrrrrr malunya...ape la yang dorang rasa ttg masakan salia tu..huhu, takut dorang sakit perut jer...huhu

Tuesday, 31 May 2011

Selamat Bertunang Shasha & Wali...

Assalamualaikum dan selamat tengahri semua =)  Dah makan ker?makan ape?masak  aper tghri nie...hehe manyak soalan pulak hahahha....Erm tengahari ini, salia rancang nak masak Ayam masak Kurma bersama Sayur goreng belacan... X tahula sedap ker tidak..janji boleh masuk perut...kn..kn..hehe Ok,la tapi tu bukan tajuk entry salia arini yer....

Pertama sekali salia nk wish kt Rakan Sekerja Salia dulu.. iaitu Shasha nama dye...orangnya Manis semanis buah Ciku...maniskan rasa ciku...semanis dia la time upacara pertunangan tu...huhu, tapi waktu sha betunang iaitu pada 29 hb Mei yang lalu salia x dapat nk hadir,tapi takpe nie baru majlis tunang , insyaAllah waktu naik pelamin salia akan hadirkan diri...hehe

Tema majlis pertunangan Sha adalah warna Purple, sha nie mmg suke warna ungu nie....salia letakkn beberapa keping gambar  dalam blog kesayangan salia nie yerr...Selamat Menjamu Mata...




Pasangan sepadan...huhu









cantik =)


ibu dan ayah sebelah perempuan...wah ...romantiknyer...huhu


Cuba Untuk Berubah

www.iluvislam.com
Editor : rabiatul_adawiyah                           Cuba Untuk Berubah

Saat mata kubuka perlahan
Syukur akan masih diberi hidup
Ruang untuk bernafas
Dimuka bumi-Mu Ya Allah

Lantas kutitip wudhu'
Melangkah sujud pada-Nya
Hanya kepada Engkau kami sembah 
Dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan

Kuhadap wajah menuju kiblatku
Tangan kutadah menyeru namaMu
Ya Allah Ya Ghafar
Ampunkanlah daku
Sesungguhnya hamba-Mu ini tidak pernah terlepas dari melakukan dosa
Sering lalai dan leka
Dengan muslihat duniawi yang tidak kemana

Terasa air jernih menitis hiba
Mengenang kerdilnya diriku disisi-Nya
Sesungguhnya
Dia yang Maha Rauf
Tiada walaupun sedikit melupai aku
Dia yang Maha Tawwab
Menerima Taubat
Sekian hamba-Nya
Sebelum israfil meniup sangkakala

Hati ini...
Masih lagi merintih
Lagaknya seperti bayi jerih bertatih
Resah nuraniku penuh persoalan
Yang aku sendiri tiada jawapan

Ya Dzul-Jalalil
Apa aku bisa menjadi hamba-Mu
Yang lisannya setiap saat basah dengan zikrullah?
Apa aku bisa menjadi umat pesuruh-Mu
Yang sentiasa hidup dengan Sunnah Muhammad Rasulullah?
Dan apakah aku bisa menjadi seorang mukmin
Yang beramal dengan kitab-Mu seluruh hidupku?

Ya Allah
Ya Rahman Ya Rahim
Sesungguhnya aku tidak layak untuk syurga-Mu 
Namun tidak pula  sanggup ke neraka-Mu 
Ampunkan dosaku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar

Ya Allah Ya Rabbi
Pancarkan nur-Mu ke dalam hidupku
Biarkanlah halawatul iman itu meresapi kalbu
Kirimkanlah taufik dan hidayah-Mu untukku
Agar aku bisa berdiri teguh disirat-Mu

Sesungguhnya ibadatku,hidupku dan matiku
Hanya untuk-Mu Ya Allah
Disini...
Di Kiblat ini...
Aku cuba untuk berubah...


Saturday, 28 May 2011

Sedih + Geram (Kemana menghilangnya Blogku)... ( ^_^)

Assalamualaikum dan selamat  malam semua...

     Pertama sekali salia mohon maaf kepada sahabat salia yang telah salia follow & sahabat yang telah juga follow salia sebab......... Em, pasal sebenarnya sebelum blog "Seputih Salju" ni salia mempunyai SAtu lagi blog iaitu "TehaisLiasalia" tp dah tak boleh nk digunakan lagi (T_T).....sedih sangat huuuuuuuu....salia pn x tahu ape kne dengan akaun blog salia tu.......
Frus betul... berape arini asyik terkenangkan blog kesayangan salia tu...
dah puas salia cube banyak kali n then reset password la,apelah....bla..bla tapi still masih x bleh juga...takpela nak buat macam mane kn....jadi buatla Blog Baru...salia akan cube cari semula sahabat-sahabat yang salia follow dulu... Terlampau SAyang sangAT.....

     Salia harap dengan Blog baru ini salia lebih bersemangat untuk menaip entry dalam blog baru yang dianggap sebagai "teman  kesayangan"...haha lebih2 pulak...Maaf yerr... (-_ -")